miércoles, 28 de octubre de 2009

Fang

Fang: segon contacte

Ahir teniem a la nostra disposición diferents tipus de fang:

• Fang
• Fang blanc
• Fang negre Cadascun d’aquests fangs tenia una olor ben diferent
• Txamota

Eines emprades:
• Mans
• Porró
• Fil de pescar
• Base de fusta
• Diferents eines palets d’escultor
• Espàtula

Materials no plàstics emprats:
• Esponja
• Ralladors de diferents grossors
• Xeringa
• Reixa per a treballar textures

El que vem fer amb l’activitat d’aquest dia va ser: treballar les formes:

• Rodones/ boles: a mida que ves manar treballan ens vem adonar que no hi havia un sol
tipus de rodones, si no que n’hi havia molts: les més xafades, amorfes, tallades,
planes…
• Planes
• Churros
• Geometria

Cal que tinguem en compte que la forma de la coma o got que vem dur a classe, ens va condicionar força a l’hora de treballa, donc depenet si era més gran o més petita, podiem treballa amb unes formes o unes altres, o amb més o menys queantitat. També és important esmerar que un altre factor condicionant era si la copa era opaca o no, doncs això limitava o no els punts de vista des dels que es podria observar. Tant mateix s’ha de dir que cada autor podia determinar el punt de vista concret, si existía, dels del qual s’havia d’observar la seva obra.

Cap també la possibilitat que alguns de nosaltres no haguem obtingut el resultat que preteniem. Això vindria condicionat, en part, pel temps que teniem per a treballar.
?en part ens va frustrar pq no vem aconseguir el resultat que nosaltres voliem, i el temps jugava un paper molt important

Cal tenir en compte que el que vem fer probablemente no s’assembli massa a com quedarà al final ja que al assecarse el fang canvia d’aspecte: color, s’esquerda, textura…

El treball amb fang és una feina lúdica que implica a l’alumne.

Hem parlat a classe sobre quina creiem que és l’edat recomanable a partir de la que podem comnçara treballar el fang amb els nens.
No hem arribat a un acord, les despostes més sentides han sigut:
Abans de començar a treballar amb fang seria aconsellable treballar primer amb plastilina.
A partir de l’any ja poden començar a tocar-lo, etc…

La Georgina creu que els nens han de tocar: “que experimentin ja des de ben petits”. El fet de substituir el fang per xocolata líquida no té els mateixos resultats, doncs la xocolata té diferent olor, gust, textura. I per tant el resultat de l’experiència no seria el mateix.


No hay comentarios:

Publicar un comentario