miércoles, 16 de diciembre de 2009

Pel·lícula

Billy Elliot


1- Alguna imatge que ens hagi cridat l'atenció
Qan el Billy està ballant ballet amb les nenes i enfoquen els peus de manera
que es poden veure les sabatetes de les nenes i les botes de boxeig d'ell.

2- Algun diàleg que ens cridi l'atenció
-Toni, ¿tu piensas en la muerte?
-¡Vete al carajo!
-Pues buenas noches.

-Si de mí dependiera, cerraria mañana mismo todas las minas.
-¿De qué trabaja usted, señor Wilkinson?
-Estoy en el paro.

3- Com comença la pel·licula
La pel·lícula comença dins de casa. El Billy es posa un CD de vinil i la música
comença a sonar, ell es posa a saltar a sobre del llit.
Tot seguit prepara l'esmorzar a l'àvia, però quan li porta ella ha marxat i la
va a buscar.

4- Com acaba la pel·licula
La pel·lícula acaba amb la mateixa imatge amb la que comença: el Billy quan
era petit saltant a sobre del llit amb la paret verda de fons.

5- Com ens identifiquem amb un personatge
No em vaig identificar en un personatge si no que em vaig identificar amb un
moment, una situació:
Quan el Billy va am el seu pare a fer les proves d'admisió a l'escola de dansa
ell és molt pessimista, mentre que el pare no deixa de confiar en que ho
aconseguira. Em recorda a quan vaig fer les proves d'accés a Blanquerna i no
sabia si m'admetrien; jo era molt pessimista i la resta de gent, en canvi era
força optimista.

6- On i quan vem veure aquesta pel·lícula per primera vegada?
La vaig veure a casa meva fa anys amb els meus tiets.

7- Missatge de la pel·lícula
~Descobriment i desenvolupament de la sexualitat.
~Lluita per els ideals propis, autosuperació.
~Importància del recolzament familiar.
~Recolzament social (del poble).
~Evolució, aprenentatge de la mestra.



No hay comentarios:

Publicar un comentario